keskiviikko 21. lokakuuta 2015

Kameraleikkejä ja kasa kliseitä

Uudehkossa puhelimessani on hauska kamera, jonka suunnittelussa on selvästikin ajateltu myös meitä (siis minua) tumpeloita selfien ottajia. On pikseliä etukamerassa, valotusta ja valmiita suodattimia. Ja sitten siinä on hauska ominaisuus, jolla voi lisätä kauneutta asteikolla 1 - 10.

Mitäpä muutakaan neljänkympin rajapyykin ylittänyt voisi kameralta toivoa: sileää ihoa ja sirkeitä silmiä valaistusolosuhteista riippumatta. Vielä en ole tohtinut lisätä efektiä oletusarvoa (5) enempää, mutta tuumin tässä ilmeilyjäni räpsiessä, että kai tämäkin apu on otettava nöyrästi vastaan.

Tässä on viime aikoina konkretisoitunut se kliseinen totuus, etteivät itseni ikäiset heput välttämättä noteeraa näin kypsää naiseutta: hakukriteerit ovat enimmäkseen 30-luvulla tai alle. Tämä ilmiö on toki laajempi kuin entisen mieheni preferenssit.

Deittisaittien profiileista löytyi suloinen helmi, jota luki ja katseli ilokseen: noin rentoa ja lämpimän oloista ei ole tullut ensihakemalla ihan heti vastaan. Niitä todella liikkuu siis vielä vapaana: ihmismäisen oloisia ikäisiäni miehiä hakemassa seuraa. Tietysti tämäkin etsii onneaan kolmekymppisten joukosta.

Jotenkin juuri tällä hetkellä minulla on niin hyvä olla oman nahkani alla, etten ihan hirveästi jaksa mieltäni tuosta pahoittaa. Olihan tuo vinouma tiedossa, nyt olen vain itse törmännyt siihen IRL useammalla rintamalla. Minähän en asialle mahda tasan yhtään mitään. Voin vain olla läsnä tässä kropassa tänään juurikin niin täysillä kuin pystyn.

Jätin suloiselle helmelle kehut tekstistä ja poistuin paikalta hymy huulilla, vilpittömästi ilman omia odotuksia. Tuli hyvä mieli.

Olen siis ryhtynyt lukemaan nettideittiprofiileja. Olen tehnyt yhden oman. Lisää kliseitä on poksautettu: Vastaanotettu viesti elimenkuvalla maustettuna: check. Viestittelyä varatuksi paljastuvan kanssa: check. Pyydetty palveluksia maksua vastaan: check. No nyt kyllä rupesi jo ällöttämäänkin. Mitä ihmettä? Se varattu tyyppi oli sentään kirjoitustaitoinen ja ihan fiksun oloinen kaveri, näitä muita en käsitä ollenkaan.

Onneksi oman elämäni palikat ovat tällä hetkellä niin onnellisessa ojennuksessa, etten viitsi jäädä harmittelemaan: juhlin mieluummin tämän päivän onnellisia tuotoksia ja hyviä hetkiä. Tosielämässäni tämä on yksi keveimmistä päivistä aikoihin.

7 kommenttia:

  1. Mullakin on tuommoinen kamera! Olin ihan että wooooow kun ominaisuuden löysin :D. En kyllä kehtaa sitä kauheasti käyttää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun puhelimeni apinasuodatin toimii niin automaattisesti, että toi ominaisuus on aina päällä, kun yritän omaa nenääni sille tarjota, ei muuten. Elektroniikkakin siis on sitä mieltä, että minä totisesti tarvitsen apua :)

      Poista
  2. Lupaan, että kirjoitustaitoisia ja fiksun oloisia miehiä löytyy vapaistakin versioista! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sopii toivoa! Kokeneemmat sinkut minua jo valistivat, että nettimarkkinoilla meno voi olla villiä eikä mitään pidä uskoa pureksimatta. Tämmöiselle syntymänaiiville varoitukset tulivat kyllä tarpeeseen ja niinpä keksin kysellä suhdetta lasten äitiin tältä ns. vapaalta herralta. Kaikenlaista.

      Poista
  3. Heh :) niin tuttua! On tullut vastaan elimen kuvia..ehdotuksia..kimppakivaa..jne..mutta myös ihan mukavia tavallisia heppuja. Tänään kävin deitillä yhden sellaisen mukavan oloisen viiskymppisen eronneen miehen kanssa, jonka tapasin suomi24:ssä. Kahvit juotiin ja juteltiin, sitten lähdettiin koteihimme :) saa nähdä seuraako jatkoa. Mä en ole hirveästi törmännyt "ikärasismiin" treffirintamalla, vaikka olen jo muutaman vuoden 45 yläpuolella enkä koe olevani mitään missiaineista. Tavallinen keski-ikäinen nainen, keskiverto kropalla ja naamataululla. Nyt olen vähän kyllästynyt nettipalstoihin ja ajattelin pitää pienen tauon ja opetella itseni kanssa olemista..se kun näyttää olevan minulle niin vaikeata. Koko ajan pitäisi olla jotain säätöä menossa..kai sitä pitää johonkin terapiaan hakeutua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kelailu ja rauhoittuminen ei ehkä ole pahasta, jos siltä tuntuu. Onhan elämässäsi tapahtunut aika isoja asoita melko lyhyen ajan sisällä. Minua ihan jo viikon minäitte-tauko piristi ihmeesti. Liikuntaa ja hyviä ystäviä, sillä se paha mieli lähti.

      Poista
  4. Joo ja niitä varattuja ehdottelijoita riittää!

    VastaaPoista